4. – 6. klasse
Fagligt
Der arbejdes på disse klassetrin videre på de grundlæggende færdigheder eleverne har tilegnet sig de første tre skoleår.
Undervisningen tilrettelægges, så eleverne erfarer, at de er en del af et større fællesskab. For at tilgodese elevernes forskelligheder/læringsstile er undervisningen meget varieret. Læringen sker gennem fælles klasseundervisning, makker-, gruppe-, værkstedsarbejde og leg. Der vil være fokus på bevægelse og aktivitet i undervisningen.
I klassesammenhæng arbejdes kontinuerligt med at skabe gode sociale relationer, fremme elevernes sociale kompetencer og styrke samhørigheden. Disse forhold mener vi skaber tryghed, forståelse for hinanden og minimerer mobning. Computeren integreres som en naturlig del af undervisningen. Der gives karakterer i alle fag.
Bevægelse og blokfag
Eleverne har på mellemtrinet 3 nye obligatoriske fag som bloktimer. Disse 3 fag er: Håndværk/design, Boldspil, Spring/rytme. Eleverne får også obligatorisk idræt samt svømning på 4. og 5. årgang.
I obligatorisk idræt tages udgangspunkt i børnenes motoriske udvikling. Der tilrettelægges en undervisning, der tilgodeser den enkelte elev. Der laves forløb, der tilgodeser forskellen på piger og drenge. Der skal gennem differentieret undervisning forsøges at tillære eleverne nye færdigheder og kompetencer såvel kropsligt som socialt.
Eleverne modtager svømmeundervisning, hvor der vil blive arbejdet med følgende: Vandtilvænning, vandaktiviteter, flyde, dykke, snorkle, svømmedisciplinerne: Rygcrawl, crawl, bryst, lav ryg. Spring fra kant, skammel og vipper, vendinger badesikkerhed og hygiejne.
Fag i 4. klasse
- Dansk
- Matematik
- Religion
- Historie
- Natur og Teknologi
- Engelsk
- Musik
- Billedkunst
- Idræt
- Svømning
- Blokfag
Fag i 6. klasse
- Dansk
- Matematik
- Religion
- Historie
- Natur og Teknik
- Engelsk
- Tysk
- Musik
- Billedkunst
- Idræt
- Blokfag
Fag i 5. klasse
- Dansk
- Matematik
- Religion
- Historie
- Natur og Teknologi
- Engelsk
- Tysk
- Musik
- Billedkunst
- Idræt
- Svømning
- Blokfag
